Activatie eFact

<< Click to Display Table of Contents >>

Navigation:  Instellingen >

Activatie eFact

Previous pageReturn to chapter overviewNext page

Wat is eFact

Daktari beschikt over een tool om elektronisch te factureren aan de ziekenfondsen.

eFact is bedoeld om bedragen die via de derde-betalersregeling aangerekend werden, elektronisch ter betaling door te sturen naar de ziekenfondsen.

Voor eFact zijn er 2 stappen:

Het aanmaken en bevestigen van de Getuigschriften.

Het versturen van de Getuigschriften naar de mutualiteiten ter betaling, bv. éénmaal per week of per maand.

Voor het verzenden en ontvangen van de zendingen dient er een eHealth-sessie aangemaakt te kunnen worden. Zie eHealth-certificaat configureren.

U krijgt een bericht als een resultaat beschikbaar is, via het postvak, maximum éénmaal per dag.

eFact activeren

Om eFact te activeren, stelt u de optie in bij de instellingen en bepaalde gegevens in de zorgverlenerfiche.

eFact-optie

eFact kan geactiveerd worden via Beheer > Instellingen.

Instellingen_navigatie

1.Klik bovenaan links op het menu-icoon, selecteer het menu Beheer en vervolgens Instellingen.

eFact_optie

2.Gebruik de navigatiebalk rechts om naar beneden te navigeren in de instellingen.

3.Klik op het pijltje rechts naast de optie Derdebetaler-prestaties factureren via en selecteer Elektronisch (eFact via Daktari)

Deze optie dient op iedere Daktari-installatie waar u eFacturatie wilt gebruiken, aangevinkt te worden.

Zorgverlenersfiche

Open uw zorgverlenersfiche via de zoekfunctie bovenaan rechts en vul volgende gegevens aan:

eFact_zorgverlener

Klik onder Identificatie in het veld rechts naat INSZ en RIZIV-nummer en geef de nummers in.

Klik onder Contactgegevens in het veld rechts naast Telefoon en geef uw telefoonnummer in.

Klik onder Zorgverlener rechts naast KBO-nummer in het veld en geef het nummer in. Klik op het pijltje rechts naast Coventionering en Geaccrediteerd en selecteer de correctie optie.

Klik onder eHealth-Diensten op de knop Toevoegen rechts naast Gegevens facturatie derdebetaler via MyCareNet en geef het bankrekeningnummer van de zorgverlener in.  Dat IBAN-nupmmer moet beginnen met hoofdletters "BE" en op iedere computer apart ingesteld worden.