Nieuwe aanvraag, verlenging of aanpassing

<< Click to Display Table of Contents >>

Navigation:  Patiëntendossier > eHealth-tool > Hoofdstuk IV >

Nieuwe aanvraag, verlenging of aanpassing

Previous pageReturn to chapter overviewNext page

Als een geneesmiddel wordt voorgeschreven waarvoor een hoofdstuk IV-goedkeuring kan worden aangevraagd, wordt dat meteen zichtbaar als een extra dienst bij het voorschrijven.

Hoofdstuk_IV_voorschrift

Onder de medicatie verschijnt een inforegel Hoofdstuk IV aanvragen.

Klik op het zwarte pijltje rechts in de inforegel om de lijst met mogelijke paragrafen waarvoor een goedkeuring kan aangevraagd worden, weer te geven.  

Hoofdstuk_IV_voorschrift_lijst

Dubbelklik op de paragraaf waarvoor u een goedkeuring wilt aanvragen.

Hoofdstuk_4_lopend_akkoord

Het kan ook zijn dat er reeds een lopend akkoord is. Dan verschijnt een inforegel Hoofdstuk IV: lopend akkoord.

Lopend akkoord aanpassen

Als in geval van een lopend akkoord een einddatum bekend is, zal dat ook getoond worden.

Hoofdstuk_IV_stopzetten

U kunt dat lopend akkoord openen: selecteer de inforegel Hoofdstuk IV en druk op de spatiebalk, of rechtsklik op de inforegel en selecteer Openen in editor. Via de editor kunt u eventueel het akkoord stopzetten: klik daarvoor op de knop Overeenkomst stopzetten onderaan het aanvraagvenster.

Selecteer de inforegel Hoofdstuk IV en druk op de F8-toets. Een paneel opent met extra eigenschappen die u kunt aanpassen. Bv. Referentie (eHealth), Eenheden, Resterend, Categorie, Paragraafnummer, enz.

Naast Hoofstuk IV-aanvragen en lopende akkoorden zijn er nog andere mogelijkheden die de status uitdrukken van een specifieke aanvraag.

Zie Status van een aanvraag.

Lopend akkoord verlengen - Nieuwe aanvraag

Als u een lopend akkoord wilt verlengen, voor dezelfde paragraaf, of een nieuwe aanvraag wenst te doen, klikt u in de Hoofdstuk IV-inforegel op het pijltje rechts en dubbelklikt u op een paragraaf. De aanvraag-editor verschijnt onmiddellijk.
Hoofdstuk_IV_aanvraag_terugbetaling

 

Bij het openen van de editor wordt automatisch nagegaan of er reeds bestaande goedkeuringen zijn. Dat merkt u aan het draaiend icoontje onder de rubriek Aanvraag.

Afhankelijk van de instellingen, wordt die controle reeds uitgevoerd bij het openen van het dossier, zodat de relevante informatie reeds up-to-date is. Zie Hoofdstuk IV binnen Daktari.

De status van de goedkeuring wordt weergegeven via het Hoofdstuk IV-icoon in de eHealth-toolbar.

Geen bestaande goedkeuring - nieuwe aanvraag

Als er nog geen bestaande goedkeuring is, moeten - afhankelijk van de paragraaf - de juiste verzen aangevinkt worden en eventueel een bijlage toegevoegd worden. Als alle nodige informatie voorzien is, wordt de knop Aanvraag verzenden onderaan actief. Via die knop kan de aanvraag rechtstreeks naar MyCareNet verstuurd worden.

Bestaande goedkeuring - verlengen of niet verlengen

Als er reeds een bestaande goedkeuring is, kunt u ofwel:

een verlenging aanvragen door de nieuwe aanvangsdatum overeenstemmend aan te passen, de juiste verzen aan te vinken en op de knop Aavraag verzenden te klikken (zie hierboven);  

ofwel

de editor sluiten omdat u niets meer hoeft de doen bij een reeds actieve aanvraag. Daarna klikt u rechts op de Hoofdstuk IV-inforegel en selecteert u in het snelmenu Aanvraag niet verzenden.

Hoofdstuk_IV_aanvraag_niet_verzenden