Elektronisch getuigschrift (eAttest)

<< Click to Display Table of Contents >>

Navigation:  Patiëntendossier > Contactvenster > eFact & eAttest > Getuigschrift registreren >

Elektronisch getuigschrift (eAttest)

Previous pageReturn to chapter overviewNext page

Elektronische getuigschriften worden gebruikt als de Derde-betalersregeling niet van toepassing is.

Om elektronische getuigschriften of eAttest te gebruiken, dient u als zorgverlener uw KBO-nummer te registreren in uw Zorgverlenersfiche.

Aanmaak_getuigschrift_e_Attest

 

Elektronische getuigschriften (eAttest) activeren

Vink het vakje Rdb rechts naast de nomenclatuurcode uit. Vink onderaan het getuigschrift de optie Rdb e-factureren (eFact) uit. De optie Niet-rdb e-attesteren (eAttest) wordt aangevinkt.

Standaard elektronische getuigschriften

Is de facturatie via elektronische getuigschriften niet ingesteld, dan kunt u die standaard instellen via het getuigschrift of de instellingen.

Standaard elektronische getuigschriften instellen via het getuigschrift

Vink het vakje Rdb rechts naast de nomenclatuurcode uit. Vink onderaan de optie Niet-rdb e-attesteren (eAttest) aan. Klik rechts op de knop Als standaard instellen.

Standaard elektronische getuigschriften instellen via de instellingen

Instellingen_navigatie

1.Klik bovenaan links op het menu-icoon, selecteer Beheer en vervolgens Instellingen.

Standaard_eAttest

2.Gebruik de rechternavigatiebalk om naar beneden te navigeren.

3.Vink onder Facturatie de optie eAttest: Niet-regel derde-betalerprestaties elektronisch attesteren aan.