<< Click to Display Table of Contents >> Elektronisch getuigschrift (eAttest) |
Elektronische getuigschriften worden gebruikt als de Derde-betalersregeling niet van toepassing is.
Om elektronische getuigschriften of eAttest te gebruiken, dient u als zorgverlener uw KBO-nummer te registreren in uw Zorgverlenersfiche.
Elektronische getuigschriften (eAttest) activeren
Vink het vakje Rdb rechts naast de nomenclatuurcode uit. Vink onderaan het getuigschrift de optie Rdb e-factureren (eFact) uit. De optie Niet-rdb e-attesteren (eAttest) wordt aangevinkt.
Standaard elektronische getuigschriften
Is de facturatie via elektronische getuigschriften niet ingesteld, dan kunt u die standaard instellen via het getuigschrift of de instellingen.
Standaard elektronische getuigschriften instellen via het getuigschrift
Vink het vakje Rdb rechts naast de nomenclatuurcode uit. Vink onderaan de optie Niet-rdb e-attesteren (eAttest) aan. Klik rechts op de knop Als standaard instellen.
Standaard elektronische getuigschriften instellen via de instellingen
1.Klik bovenaan links op het menu-icoon, selecteer Beheer en vervolgens Instellingen.
2.Gebruik de rechternavigatiebalk om naar beneden te navigeren.
3.Vink onder Facturatie de optie eAttest: Niet-regel derde-betalerprestaties elektronisch attesteren aan.