Wat is eFact of eAttest?

<< Click to Display Table of Contents >>

Navigation:  Patiëntendossier > Contactvenster > eFact & eAttest >

Wat is eFact of eAttest?

Previous pageReturn to chapter overviewNext page

Daktari ondersteunt de diensten "eFact", elektronische facturatie en "eAttest", elektronische getuigschriften.

eFact: elektronische facturatie

eFact is bedoeld om bedragen die via de Derde-betalersregeling aangerekend werden, elektronisch ter betaling door te sturen naar de ziekenfondsen.

Zie Facturatie: eFact

Een aangemaakt elektronisch getuigschrift wordt na bevestiging meteen doorgestuurd naar het ziekenfonds.

Voor eFact zijn er 2 stappen:

Het aanmaken en bevestigen van de getuigschriften.

Het versturen van de getuigschriften naar de ziekenfondsen ter betaling, bv. éénmaal per week of per maand.

U krijgt een bericht als een resultaat beschikbaar is, via het Postvak, maximum éénmaal per dag.

eAttest: elektronische getuigschriften

Met eAttest kunt u patiënten zonder derde-betalersregeling elektronisch attesteren.

De patiënt betaalt het volledige bedrag maar ontvangt geen getuigschrift meer.

Dat wordt elektronisch naar het ziekenfonds gestuurd.

De patiënt moet dus geen getuigschrift meer indienen en zal sneller terugbetaald worden.

De patiënt krijgt wel een Bewijsstuk van geneeskundige verzorging.