<< Click to Display Table of Contents >> Via eID |
Plaats de eID-kaart van de patiënt in de kaartlezer, klik bovenaan links op het menu-icoon, selecteer het menu Dossier en vervolgens Nieuw dossier voor deze eID-kaart aanmaken.
•Of druk de toetsencombinatie Ctrl+Alt+N.
Bij het aanmaken van een nieuw patiëntendossier via eID-kaart wordt de geldigheid van de kaart gecontroleerd via de dienst "Consult RN". Zie Consult RN.
De familienaam, voornamen, het eID-kaartnummer, het INSZ-nummer en het adres van de patiënt worden geregistreerd in een nieuwe Administratieve fiche.
De gegevens die beschikbaar zijn voor het ingelezen INSZ-nummer worden automatisch ingevuld: de maan, voornaam, het geslacht, de geboortedatum, postcode en woonplaats.
Dossier toevoegen
Om het dossier effectief toe te voegen klikt u onderaan het dossiervenster op de knop op groene achtergrond:
Verzekeringsgegevens bijwerken
Klik op de knop bovenaan links in het patiëntendossier om het administratieve luik van het patiëntendossier te openen. Omdat het INSZ-nummer onmiddellijk beschikbaar is, kunt u de verzekeringsgegevens en het sociaal statuut ophalen via klikken op de knop Via MyCareNet bijwerken.
Zie Verzekerbaarheid updaten via MyCareNet
Consent, therapeutische relatie en hoofdstuk IV-akkoorden opvragen
Na de creatie van het dossier kunt u via de eHealth-tool onderaan in het patiëntendossier opvragen of er een consent, een therapeutische relatie of een lopend Hoofdstuk IV-akkoord is. Zie eHealth-tool