Deze website gebruikt cookies om uw surfervaring makkelijker te maken. Lees meer →

Hoe importeer ik het Attest arbeidsongeschiktheid Corona?
1. Download het sjabloon via corona_nl.doctari
2. Open een dossier.
3. Binnen het SOEP selecteert u "brief" en duwt u spatiebalk (of rechtermuisknop -> "Openen in editor"
4. Binnen de editor ziet u bovenaan een reeks knopjes, klik op importeren
5. Hierop opent een vervolgscherm waarbinnen u naar de locatie kan navigeren waar het gedownloade bestand staat.
6. Sla het sjabloon op via "slabjoon opslaan".
7. Het sjabloon is bij deze in Daktari geïmplementeerd en kan bij alle patiënten, door alle gebruikers van de database gebruikt worden.

De eenheid in een posologie is onveranderbaar omdat deze meegeleverd wordt met de CNK-code van het medicijn. De reden hiervoor is om te voorkomen dat het foute medicijn wordt voorgeschreven. 

Indien u de eenheid toch wilt aanpassen kan u altijd op het rechterpijltje klikken als u op de posologie staat. In het lijstje dat u dan krijgt kan u eenheid wel aanpassen. U kan van hieruit ook beslissen de nieuwe posologie in te stellen als de standaardposologie.

Wanneer een posologie niet correct/volledig is ingevuld zal het oranje kleuren. Een volledige posologie bevat: X aantal compr., X aantal keer per dag en X aantal dagen lang.

Ja, met de Epson LQ-300+ II kan u afdrukken binnen Daktari. Hoe u deze kan instellen vindt u terug in onze handleiding.

Daktari gaat bij het afdrukken van uw voorschriften de afleverdatum van elke medicatie berekenen. Vervolgens gaat hij de gelijkaardige afleveringsdata proberen te sorteren per voorschrift.

De afleveringsdatum wordt berekend aan de hand van de startdatum van inname. Deze gaat tot 45 dagen terug voor de startdatum van inname. Indien de startdata van de verschillende medicatie zodanig verschillen (bijgevolg de afleveringsdatum ook), dan zal Daktari verschillende voorschriften gebruiken.

Dit kan u oplossen op verschillende manieren. Voor een uitgebreide uitleg kan u op ons forum terecht.

- i5-processor (of gelijkwaardig)

- 8 GB RAM

- 1920 x 1080 scherm

- SSD harde schijf (optioneel)

- 64-bit ondersteuningssysteem

Indien u aangesloten bent bij onze cloud-oplossing moet u geen back-ups meer maken. Wij nemen dagelijks voor u een back-up in de cloud. 

Wijzigingen aan sjablonen kunnen niet ongedaan gemaakt worden. U kan echter wel een brief gemaakt op basis van een vorige versie van een sjabloon opnieuw openen en opslaan, zodat het sjabloon hersteld wordt naar de toenmalige versie. U kan tevens een sjabloon exporteren.

Neen, spijtig genoeg is het momenteel niet mogelijk om logo's toe te voegen in de brief-editor.

Ja, u kan onder de samenstelling van de bereiding nog bij noteren hoeveel compr, gr, cl, ... er van de bereiding moet gemaakt worden. 

Ja, u kan op elk moment stoppen met eFact en terug op papier overschakelen. Het enige waar u rekening mee moet houden is dat onverzonden facturen in het eFact systeem nooit behandeld zullen worden tenzij u deze nog verstuurd. Verder moet u ook opletten dat u niet dubbel factureert: wat u via eFact heeft gedaan mag u niet op papier nogmaals doen. 

Jazeker. U mag eFact gerust combineren met de papieren facturatie. Dit is niet zoals het eGMD waar u, eens dat u overschakelt niet meer terug kan.

De voordelen:

  • Geen papierwerk
  • Versnelde uitbetaling
  • Onmiddellijke registratie
  • Feedback over verlengingen en overnames GMD
  • Automatische verlengingen

De nadelen:

  • Kinderen onder 12 hebben een ISI+ kaart nodig
  • Ouderen boven 80 kunnen moeilijk in te lezen kaarten hebben
  • Eens eGMD = altijd eGMD

Via “Beheer” → “GMD vanaf nu elektronisch beheren via MyCareNet” kan u zich registreren voor het eGMD. Eens u deze optie kiest krijgt u een scherm waarin u de overeenkomst moet bevestigen en u uw bankrekeningnummer moet opgeven waarop de premies voor het GMD zullen worden gestort.

Schrijf het product voor waarvoor u de aanvraag wilt annuleren. Normaal zal zich onder het medicijn nu een tekst tonen die zegt: “Hoofdstuk IV: lopend akkoord”. Selecteer dit nu en druk op spatie. Nu opent de hoofdstuk IV editor zich en kan u vanonder kiezen om de aanvraag te onderbreken.

Bij “Beheer” → Instellingenkan u onder het tussentiteltje “eHealth” de opties “Het Opvolging-paneel tonen” en “De Recip-e status d.m.v. een kleurindicatie tonen in deelcontacten” aanvinken. Er zal zich nu een nieuwe tab openen die toelaat om tot twee maanden terug als uw voorschriften te bekijken. Verder zal de achtergrondkleur van de voorgeschreven geneesmiddelen weergeven of het geneesmiddel is opgehaald of niet.

Dit doet u door rechtklik te doen op een voorschrift waarvoor u Recip-e heeft gebruikt. U kan nu annuleren kiezen. Dit zal het digitaal verzonden voorschrift annuleren. Alternatief kan u ook via het "opvolg-paneel" het voorschrift opzoeken en annuleren.

Vanuit de tool “Facturatie” kan u met rechterklik op een verstrekking altijd naar de factuur in het dossier gaan. Klik nu op “terug bewerken”. U kan nu het getuigschrift aanpassen zoals u het wenst.

Dit kan u instellen vanuit “Beheer” → “Instellingen”. Onder het tussentiteltje “eHealth” kan u nu bij “Locatie van de eHealth-keystore:” bladeren naar de plaats waar uw certificaat staat. Het te selecteren bestand bevat uw INSZ en eindigt op .p12.

Alle communicatie vanuit labo’s en ziekenhuizen aan het EMD Daktari moeten in het Medidoc-formaat gebeuren.

Open vanuit de tool “Facturatie” het te annuleren getuigschrift. U kan dan vanboven bij “type contact” op “backspace “duwen. Alle nomenclatuurcodes zijn normaal verdwenen vanonder. U mag nu bevestigen.

 

Waarschuwing

U zal nu doorverwezen worden naar een externe site.
Bent u zeker dat u wilt verder gaan?

Ja Nee